Barnmorskan

 
 
Eftersom jag missade mitt besök i v.28 så bokade jag in ett nytt men med en annan barnmorska eftersom min är på semester.
Jag hade bra blodtryck, bra värden på blodsocker och järnvärdet var toppen som vanligt, vilket jag är så himla glad över.
Hoppas på att gå igenom en hel graviditet igen utan järntabletter.
 
D i magen v.31
SF: 31 cm
Hjärtslag: 135 slag/min
Han låg med huvudet ner idag, det finns fortfarande plats så han snurrar runt, men ett gott tecken än så länge.
Hoppas han fortsätter med det så jag slipper vändningsförsök och kejsarsnitt.
 
Elliott i magen v.29
SF: 29cm
Hjärtslag: 147 slag/min
 
 
Något annat som har gjort mig så obeskrivligt glad är att papprena hos försäkringskassan är klar, och jag har fått dom beviljad!!
Jag kan verkligen inte med ord förklara min glädje och vilken enorm lättnad detta är.
Så efter jobb lördag och söndag så går jag på 3 veckor semester och sedan får jag graviditetspenning tills bebisen kommer.
Jag slipper nu pina mig igenom arbetsdagarna med sån jävla ond foglossning så jag inte kan röra mig på kvällarna.
Och jag slipper ligga i sängen mina lediga dagar för att vila så jag ens ska orka jobba.
Så idag ska vi fira semester/sommarlov/gravpenning med bakelser till oss alla tre.
FY FAN VAD SKÖNT!!
 
 
Och en mage från idag, v31 (30+3)
Bebisen väger ca 1,6 kg och är ungefär 43 cm lång.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0