Magen v.36

 
 
I tisdags trampade vi in i ytterligare en ny vecka, den här gången v.36.
Om fyra dagar så är det bara 30 dagar kvar till BF, och ca 30+14 dagar om vi går över tiden, eller när dom nu sätter igång en.
Jag har nog inte riktigt fattat att vi kommer bli tvåbarnsföräldrar inom en snar framtid, man har inte alls haft samma tid att smälta det denna gång.
Man är så upptagen med vardagen och Elliott.
Däremot så har jag verkligen njutit av denna bebis, allt bök, snurrande och sparkar.
 
Livmodern har iaf börjat träna för fullt.
I några veckor så har jag haft någon sammandragning, men nu på slutet så är det flera varje dag och har även molvärk/mensvärk någon gång om dagen.
Som vi alla (nästan) vet så kan det hålla på i veckor, så det är inte något jag är eld och lågor över.
Däremot är det väl bra att den börjar komma igång och tränar sig inför dagen.
Bebisen får gärna stanna inne ett tag till och tjocka på sig, även om det känns som att magen ska spricka när han börjar böka på, känns som det är lite trångt där inne nu.
Sen så kan bebisen mer än gärna få sluta trycka på urinblåsan eller vad fasen den håller på med, det hugger till i puppan och svider, svårt att förklara men inte är det skönt iaf.
Kroppen dubbelviker sig så fårt det hugger till, helt galet!
 
På tal om bebisen.
Han är omkring 47 cm lång och väger runt 2,6 kg.
 
 
 
 
Magens uteseende genom dessa veckor.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Sånt där hugg i puppen hade jag med, haha. ONT! ;P

Svar: Haha ja sjukt ont! Vet en tjej på mitt jobb som hade så också, inte förens NU förstår jag henne.
Frida W

2013-07-31 @ 20:58:40
URL: http://mallaballa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0