Barnmorskan

 
 
Imorse, eller klockan 11 hade vi tid hos barnmorskan igen.
Blodtryck var toppen, järnvärde var toppen och blodsocker var toppen.
Så där finns inget att klaga på.
Bebisen är nu fixerad, så det är inte konstigt att jag har sånt tryck ner.
Det har bokstavligt talat känts som jag haft ett huvud mellan benen tillsammans med hemsk foglossning, den blir bara värre nu.
 
D i magen.
SF: 35 cm (+1cm sen sist).
Hjärtslag: 140 slag/min.
Fixerad: Ja.
 
Elliott i magen.
SF: 36-37 (hade väldigt tätt mellan dessa besök och vet inte vilket som är rätt vecka).
Hjärtslag: 144 slag/min på båda besöken.
Fixerad: Nej, på båda besöken.
 
Måendemässigt (är det ens ett ord?) så är det ganska bra med mig.
Är så himla trött nu om dagarna, så det är verkligen dags för ett powernap om dagen från och med nu.
Sover dåligt på nätterna, kisspauser i ett och känner mig allt annat än utvilad på morgonen.
Som jag skrivit tidigare så håller foglossningen i sig, den har dessutom blivit värre nu sen senaste veckan, ca.
Jag får extremt ont när jag suttit en liten stund, är stel som satan i hela bäckenet, står/går jag omkring så får blir jag extremt trött i ryggen och även där får jag väldigt ont.
Att vända sig i sängen är HEMSKT nu, jag som tyckte det var illa nog förut.
Jag biter mig i läppen för att det gör ont och ibland går det inte att hålla tillbaka aj-aj-aj-aaaaj, tror faktiskt inte med ord jag kan beskriva smärtan förutom att den är såå grym.
Att lägga sig i sängen och kliva upp ur sängen är ett projekt, hur jag är rör mig så känns det som allt ska gå av på mitten.
 
Ser man till smärtan så vill jag inget annat än att bebisen ska komma ut nu så det är kan få bli bättre även om jag vet att det kan ta ett tag, men hoppas på någon förbättring efter FL får man göra.
Bortser man från det ovan vill jag gärna att den ska stanna i någon vecka till.
Jag som hade hoppats och tänkt att detta inte skulle bli någon klagovägg, för det kan vara rätt tråkigt att läsa för er, men "roligt" för mig att ha nedskrivit.
Två graviditeter som har varit nästan raka motsattserna till varandra, hur fantastiskt & sjukt är inte det?
 
Ja, just det.
Idag är det 29 dagar kvar till beräknad födsel, hur galet!?
Sjukt jävla galet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0