Tisdag

 

Tänkte ta detta en gång i bloggen så får det vara bra sen, behöver skriva av mig lite.

Jag hade aldrig foglossning med Elliott utan jag har bara hört andras historier och hur hemskt ont dom har haft.

Det dröjde inte längre än 18 veckor innan jag skulle få ett första smakprov denna gång, då var det relativt hanterbart och jag var snabb med att börja använda ett enklare foglossningsbälte.

Nu dom senaste 2 veckorna har smärtan eskalerat väldigt markant och den senaste veckan har varit hemsk.

I slutet av veckan kom en vän förbi med ett riktigt bälte eller snarare korsett som jag kan använda tills vidare.

Det kan vara bland det otympligaste och oskönaste jag haft på mig, MEN det var skön för fogarna.

Den är en smula stor men det blev en stor skillnad av den lilla användningen jag gjorde, hoppas verkligen den fungerar lika bra på jobbet för annars vet jag inte hur det här kommer gå.

 

Min BM sa åt mig att ringa sjukrehab, så nu har jag bokat in en tid hos dom så dom kan hjälpa till.

Ska dit nästa vecka så dom får kolla hur läget är och samtidigt kolla på korsetten jag fått låna om den sitter bra osv.

Så håll tummarna för mig att jag klarar av att jobba halva augusti iaf.

Nu ska jag ta och måla naglarna och kolla lite på tv innan det är dags att sova.

 

 


Kommentarer
Postat av: Eleni

Fy vad jag lider med dig. Hade också så besvärligt så jag knappt tog mig utanför dörren sista veckorna. Det råd jag fick hos sjukgymnast var att inte anstränga mig eller göra något som påfrestar och till sist vart jag sjukskriven. Hoppas dom kan ge dig bättre hjälp!

2013-05-01 @ 15:19:36
URL: http://elenia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0