Halloween

Med stormsteg har vi nu fått Halloween även till denna stad.
Det är något vi inte brukat uppmärksammat speciellt mycket även om jag älskar det.
Alla fina pumpalyktor, härligt pynt och alla fina utklädda barn som traskar runt.
I takt med att Elliott blir större så ser han dessa högtider på ett annat sätt, han snappar upp mer och vill att vi ska göra mer. 
 
Förra året fick han en ljusslinga med blinkande döskallar och i år har vi köpt en liten orange rislampa som ser ut som en pumpa, den har hängt i fönstret i kanske en veckas tid nu och jag har svårt att tro att jag får ta ner den.
En pumpalykta ville han att vi skulle göra - så iväg på affären för att völja en pumpa och sedan ett motiv som jag pysslade med i onsdags.
Igårkväll sätt jag och klippte ut en massa fladdermöss i dekorplast som blivit över, så även våra fönster fick lite pynt.
 
 
Jag blev väldigt nöjd med pumpan faktiskt så nästa år kommer vi göra flera om jag får bestämma och alla ska såklart vara olika.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0