Inför december

Har ni kommit igång med julklappar än?
Ser att många runt om mig har kommit igång och även vi köpte den första för ett tag sedan vilket är väldigt ovanligt för att vara oss.
Vi brukar komma igång några dagar in i december och brukar vara klar dagen innan julafton, typ.
Det blir en massa spring i butiker hit och dit, trängas med hela Sundsvall och framförallt stress.
Men hör inte det till?
Jag tycker nästan det, även om jag brukar kläcka ur mig att nästa år så är vi ute i god tid.
 
På tal om det så ser jag att det är himla många runt mig som beställer alla julklappar på internet, vilket i sig inte är några större frågetecken.
En del saker går inte att hitta i butik här omkring, då är det klart man vill beställa sen kan jag mycket väl förstå att det känns lättare, några klick här och där sedan kommer allt hem i ett paket.
Men huuuur tråkigt är inte det?
På riktigt.
 
Jag tycker absolut att finns det man vill ha i en fysisk butik så köp det där.
Lite av charmen är ju just det att gå runt i butiker och få känslan, eller vad man ska säga.
Att stötta det lokala vare sig det gäller kläder, mat eller inredning är en självklarthet för mig - förutsatt att det finns såklart.
Jag är absolut inget helgon för även jag beställer prylar ibland, för att det jag vill ha inte finns i butik men jag tycker det är ganska tråkigt att folk beställer pga bekvämlighet.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Håller helt med! Vi måste ju handla i de fysiska butikerna för att de ska ha en chans att finnas kvar. Men ibland blir det ju ändå att man beställer grejer främst om de inte finns:) det finns en viss charm med den där julstressen, jag spånar gärna innan och klurar på vad som ska handlas men det är något speciellt med att shoppa julklappar där i december!

2014-11-03 @ 21:36:42
URL: http://kompismoster.blogg.se
Postat av: Malin

Jag har beställt alla julklappar. Gud så skönt att slippa besöka en leksaksbutik, finns inget värre. Så nu kan jag bara slå in dom i lugn och icke stressad ro :)

2014-11-03 @ 22:33:11
Postat av: Eleni

Håller också med. Ändå avgudar jag nätshopping, haha. Har varit riktigt bra senaste åren på att börja köpa julklappar månader före. Dels för att jag tycker det blir för mycket pengar att lägga ut allting på en och samma månad då vi är många som delar julklappar (plus Mayas födelsedag alldeles dagarna innan) men också för att jag brukar jobba så ruskigt mycket, i stort sett alla dagar, under december när man själv står och jobbar mitt i julhandeln så tiden brukar inte finnas. Jag har beställt nästan alla julklappar och födelsedagspresenter till Maya i år. Tycker mest om att gå i butik men att gå och strosa är inte lika lätt att göra längre, tiden finns liksom inte på samma sätt nu. Sen brukar jag vara ruskigt bra på att rota fram och söka rätt på billigaste alternativen, vilket oftast hamnar på någon billig internet sida ;) Men annars håller jag med :) Fast föredrar ändå mindre stress och mera mys i juletider :)

2014-11-04 @ 19:33:45
URL: http://eleni.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0