Tomatsoppa

Något så simpelt är så himla gott, jag pratar om Keldas tomatsoppa som är helt underbart god.
Antingen kan man äta den som den är eller så har man den som en bas för att bygga på sin egen soppa eller som bas till en gryta.
Vi försöker alltid att ha någon tetra hemma av denna då den är perfekt när man har lite bråttom och måste äta något eller när man bara inte har orken till något speciellt.
Oftast äter vi den med lite färsk tortellini med olika fyllningar och en baguette på sidan.
 
Idag var en sån där dag när jag inte riktigt hade orken att göra något speciellt och vi var hungrig och ville ha mat rätt fort.
Kokade lite spagetti som jag klippte till mindre bitar i durkslaget och hällde ner i den varma soppan.
Ner i en skål, rev lite fransk bondost över och lite nymalen peppar.
Så. Sjukt. Gott. 
Jag ville äta upp allt själv.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0