Köksbord

 
NU BEHÖVER JAG LITE HJÄLP DÅ MIN INSPIRATIONSBAS HAR ERROR.
Vårat köksbord.
Jag älskar bordet i sig men sen något år tillbaka är jag så himla less på ett svart bord, även stolarna.
Stolarna går lätt att måla om och byta ut klädseln.
Elliott har hackat lite och gjort lite rispor i bordskivan och det skulle vara mer än ett underverk om inte Dylan gör samma ju äldre han blir.
Att köpa ett helt nytt set känns inte intressant då jag räknar med att den kommer få en massa fler repor och hack i sig.
Kan väl tillägga att det är ett vitt bord jag vill ha, men det kanske ni redan räknat ut.
 
Till problemet då.
Jag har kommit så långt som att allt utom bordskivan kan målas vitt utan att bli utsatt för "misshandel".
Det känns som en dålig idé att måla skivan då den säkert blir dubbelt så ful med märkena då.
Sedan var jag inne på att köpa en vävplast och nita fast så det ser ut som träskivor MEN då är bordet utdragbart och det skulle bli så sjukt pyssligt med en mönsterpassning plus göra hål för att kunna fästa de lösa bordskivorna som vi alltid gör när det är dags för kalas (att ha bordet utdraget till max känns inte heller intressant då vi inte nyttjar det och bordet kommer ta upp onödigt mycket plats i köket).
Jag skulle kunna köpa en vanlig vit duk och ha på bordet, men jag hatar dukar så det går egentligen bort.
Jag kan på min höjd tänka mig en löpare.
Jag skulle kunna tänka mig en dekorplast men det känns som det kan bli assvårt att få fast så det ser snyggt ut, eller?
Vad göra?
Hagla in med tips och ideér så får jag sålla bort själv vad som känns relevant och inte.
 
 
Ovan är bild på bordet vi har idag, i alla tre lägen, vävplasten jag är sååååå sugen på men isf skulle jag nita fast den under bordskivan och inte ha som på bilden.
Under är bild på svarta stolarna vi har idag och hur dem skulle se ut vita och sen är jag osäker på om vi ska ha vitt eller ljusgrått tyg på sittdynan.
 

Kommentarer
Postat av: .

Jag skulle ha använt snickrat en skiva av brädor, gamla eller måla nya så dom ser ut som på din bild. Lagt skiva på när ni är familjen och tagit bort den när ni ska vara fler än fyra vid matbordet:) gillar din blogg!

Svar: Tack för tipset och kul att du gillar bloggen:)
Frida W

2014-05-08 @ 15:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0