Första mötet med gräs

Idag, tisdag den 20 maj, var första gången som Dylan fick känna på gräs.
Vi satt en liten stund på marken och kände på gräs och treklöver innan jag lyfte upp honom och han fick klämma lite på buskarna här utanför.
Jag vet inte om han tyckte det var hemskt roligt att känna på buskar och träd eller om han bara var tokglad.
Han skrattade och sken upp i de störta flin han kan, det var så himla roligt att se.
Jag ska visa bilder på det lite längre fram.
 
När vi satt där i gräset så fick jag syn på något annorlunda i gräset, något som inte brukar vara där.
Det var en del av ett fågelägg som låg knäckt i gräset.
En lite bit bort låg toppen till ägget.
Ett sjukt fint ägg som är turkost i färgen med lite bruna spräckliga prickar på den, någon som vet vilken fågel som får ägg som denna?
Ägget låg mitt i gräset så antingen har det flugit en bra bit från trädet eller så kanske någon katt/annan fågel har varit och nallat det.
 
 

Kommentarer
Postat av: sofie Persson

Hej jag hittade ett sådant ägg idag, helt ensamt, helt ... kollade lite på nätet och jag tror att det kan vara koltrastens ägg.

Svar: Åå vad roligt att du skrev, jag var tvungen att googla och det ser precis ut som ägget jag hittade. När jag tänker efter så flyger det hemskt mycket koltrastar här. Tack så mycket.
Frida W

2014-06-07 @ 12:04:14
URL: http://kajakpaddlaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0