Bläck på kroppen

Igår, det vill säga fredags så hade jag en bokad tatueringstid.
Äntligen, äntligen, äntligen kom dagen.
Jag har väntat så länge känns det som och så fort man är klar vill man inte gå därifrån utan bara fortsättaatt göra en massa mer saker.
Jag ska snart ta och boka en ny tid för att göra något som jag velat i flera års tid men varit lite osäker på motiv, men för ett tag sedan kom jag äntligen på hur det ska se ut.
Vad det är visar jag den dagen det är gjort, hoppas bara det blir av snart.
 
Nu är tatueringen väldigt svullen och röd men tänkte visa ändå, ni är några stycken som efterlyst en bild.
Jag drog ner mättnaden på bilden så man ser inte det röda speciellt mycket alls, kommer nog dyka upp en ny bild när allt har läkt och inte är så svullet.
Det var dags att göra Dylans handavtryck och den här gången valde jag att göra lite annorlunda.
Med Elliott gjordes tatueringen efter ett foto och den här gången tog jag ett handavtryck vi gjorde med fingerfärg när Dylan var 2 månader så den är lite mindre än Elliotts hand vid 3,5 månader.
Den känns väldigt personlig och jag gillar den skarpt.
Som ni kanske ser la jag inte till något datum och i framtiden kommer jag tatuera över datumet under Elliotts hand så det flyter in i sleeven.
Det känns så sjukt överflödigt med datumet och jag vet ju redan när han är född, så det känns bara onödigt helt enkelt.
Jag passade även på att fixa till konturerna på Elliotts hand, den är gjord på en annan studio och vi kan helt enkelt säga att konturerna var under all kritik.
Istället för att fylla i en skarp kant så blev det lite mer skuggat så den blir mjukare i förhållande till andra handen.
 
 
Det var inte helt lätt att fota själv i en hemskt konstig vinkel, nästa gång får Dennis agera fotograf.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0