Andas ut

Efter en stressig morgon med försovning och raska steg till förskolan så ramlade vi in precis när barnen klädde på sig för att gå till skogen.
Jag skyndade mig hem för att ta en lång skön dusch och andas ut medan Dylan sov i vagnen.
Nu ska vi ta och stoppa i oss lite lunch och busa innan det är dags för honom att sova igen, då ska jag passa på att krypa upp i fotöljen och läsa lite med en kopp kaffe i handen.
 
Vi har hemskt mycket projekt på gång här hemma och jag har så himla mycket nya ideér på vad jag vill göra, det är mycket som ska fräschas till och förnyas så det är perfekt med den där lilla extra inspirationsbasen.
Jag ska nog ta det ganska lugnt idag och bara hänga upp någon ny lampa och städa lite.
Nackdelen med en vit soffgrupp och svart katt är att håren syns på en gång och filtarna jag lägger ut är inte alls lika lockande som själva soffan.
Tankarna ligger åt att köpa en ny klädsel i ljusgrått då håret kommer synas lite mindre - både fördel och nackdel.
Grus kommer in i stora trivor och jag hatar när det fastnar under fötterna, så var och varannan dag är det städdag här hemma - men det är så himla skönt när det är gjort.
 
 
Det är lite ruggigt väder ute idag så då känns det extra skönt och mysigt att krypa upp i soffan och bara vara.
Tända lite ljus för att få det extra mysigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0