Recept fruktbars

 
Det här är ett recept som jag kommer göra flera gånger här hemma.
Till skillnad från köpta bars så blev dessa inte alls sådär sliskig, de jag köpt tycker jag är väldigt söt.
Även om frukten och bären i dessa recept bidrar med en sötma så blir det inte alls på samma vis, inte i min mun iaf.
 
Ni behöver:
3 dl fiberhavregryn
1 dl kokos
1 dl pumpafrön
1/2 dl torkade tranbär
1/2 dl gula russin
3 msk flytande honung
1 ägg
1/2 mosad banan
 
Sätt ugnen på 175°c.
Grovhacka tranbär och russin, mosa en halv banan och vispa ägget lätt.
Blanda ihop alla ingredienser till en röra i en bunke.
Lägg ut ett bakpapper på en plåt.
Bred ut blandningen till en större rektangel och tryck till så den blir ca 1 cm tjock.
Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min, låt den svalna lite innan ni skär till den i önskad storlek.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Ser gott ut ska jag prova:)

2014-03-31 @ 21:30:42
URL: http://kompismoster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0