Fyraårskalas

 
Tänkte att jag lite snabbt skulle göra ett kort inlägg om kalasandet som var i helgen.
Som jag skrivit tidigare blev det kalas i två dagar, det var också två dagar som det var totalt kaos i mitt huvud och tiden var absolut inte på min sida.
Båda dagarna låg jag efter i tiden och det var frustrerande.
I det stora hela är jag ändå nöjd med med dagarna och så fort fikat var klart flöt allt på som det skulle.
 
Barnkalaset i sig var full fart från start till slut, precis som det ska vara.
Speedade barn som sprang runt och skrek, skratta och lekte.
Ivrig att öppna presenter och alla skulle gärna hjälpas åt att slita bort papper och visa sin lycka över paketen.
Dem hade knappt tid att fika för att dem skulle fortsätta med lekarna.
Fiskedammen var höjdpunkten och då var dem snall som ljus och på samma gång ivrig att få fiska upp den där påsen.
När alla fått sin påse slog dem ner rumpan på golvet och började äta godis, frukt, försökte blåsa upp ballongerna och visa föräldrarna vad som låg i påsen.
Elliott slocknade ovaggad den kvällen.
 
Dagens efter när släkten kom var det lite lugnare fart, med en lite lugnare paketöppning men pappret flög ändå åt alla håll och kanter.
Sista paketet Elliott öppnade var ett lektält, då var han snabb att samla ihop allt han fått och kröp in där.
Hämtade täcke och kudde samt bäddade ner sig och ville att alla skulle komma in och prova hans nya mysiga krypin.
På kvällen ville han inget annat än sova i tältet, men det får bli en dag när vi fixat något mjukare att ligga på.
 
 
Vaniljmuffins med zoofluff och dumlefluff.
Smördegskakor m. kanel & socker samt brysselkex.
Cakepops - vanilga chokladbollar till barnkalaset och arraksbollar för dem äldre.
Monstertårtan till barnakalset - fylld med dumlefluff och glasscreme (vaniljcreme+vispad grädde blandat).
Biltårta till dem vuxna - fylld med mosade jordgubbar och marsansås.
 
Med tanke på att tiden absolut inte var på min sida och alla saker fick bli gjord lite
enklare än vad jag först tänkt så är jag ändå nöjd.
Däremot så har jag lärt mig till nästa gång att jag tog min än för mycket, det ska inte upprepas.
Ibland är det simplaste det bästa, faktiskt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0