Göra om - huller om buller

Som jag nämnt tidigare så håller jag på att göra om här hemma, i princip varje rum ska få sig en omgång på ett eller annat vis.
Jag känner att det är så pass mycket som ska göras att jag måste ta och göra en lista, annars kommer jag snart glömma bort något men här kommer en liten förklaring.
Jag hoppas ni följer med på förvandlingen och jag ska komma ihåg att ta före och efterbilder (glömt i kök).
 
I två dagars tid har jag suttit och gjort mina egna tavlor i PS, för tillsället är alla tavlor här hemma målad av mig eller fotad av mig - något jag inte är less på men känner att dem måste bytas ut. 
Jag är nu inne på simpelt, simpelt och stilrent.
Det blir mycket grafiskt till hall, kök, vardagsrum och sovrum.
Elliott ska få grafiska men lite roligare tavlor till sitt rum men också en lärotavla - allt kommer att visas i den ordning som det blir klart.
 
Vardagsrummet möblerade jag om för några dagar sedan nu och jag är så himla nöjd, rummet fick ett riktigt lyft och nu är det sådär stort och rymligt igen.
Allt är dock inte klart där inne, lite småpill som ska fixas och sedan väntar jag på ett paket med inredning som förhoppningsvis kommer imorgon.
Tavellist och tv-bänken ska målas om och få en ny bänkskiva.
 
Köket tog jag tag i imorse och möblerade om, köket är det rummet som jag har svårast att bli nöjd med - jag vet inte hur många gånger jag möblerat om där och känner mig aldrig riktigt nöjd.
Har sökt massor av inspiration på internet men det är inte riktigt något som blivit bra.
Jag ska försöka bygga runt om så kanske bitarna börjar falla på plats - köket är väldigt rymligt så jag försöker placera allt så man får den där luftiga känslan.
Några hyllor och småpill som saknas där med, är också sugen att tapetsera om "matdelstapeten" som jag inte tycker passar in - den gör köket mycket mörkare tillsammans med vårat svarta bord.
I köket ska tavellister, köksbord och stolar målas om och bänkskivan till bordet ska bytas ut - även inläggsskivorna.
Köksbordet är mitt största projekt här hemma och jag vet inte om jag kommer kunna fixa till det faktiskt.
 
I datorrum/skorum ska en skohylla målas om och i hallen ska ett skoskåp målas om.
Sedan ska en liten sekretär i Elliotts rum målas om.
Fondväggen i vårat sovrum är jag sugen att byta ut, tycker inte om den tapeten heller - sen är jag sugen att tapetsera i Elliotts rum men det kommer jag lugna mig med tills jag vet hur vi ska byta rum här hemma.
 
 
Bilden är lånad HÄR
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0