DIY: jordglob till lampa

I alltför lång tid har jag letat här i krokarna efter en jordglob i glas, utan resultat.
De senaste veckorna har jag sökt ihärdigt efter en och skam den som ger sig, nu har jag äntligen en.
Som jag nämnt tidigare så präglas mina dagar enbart med fix, pyssel och planering för hur vårat hem ska formas.
Att få byta ut och göra om befintlig inredning är så himla roligt och jag vill aldrig sluta, däremot tar allt lite längre tid då jag även ska fördela min tid till båda barnen.
 
För att hoppa tillbaka på rätt spår så har ni dagens pyssel här nere.
Jag skalade bort kartan från globen, rengjorde den och voilà.
Helt klar är jag inte, den ska putsas lite mer och självklart få en större glödlampa innan jag är helt nöjd och den får komma upp på byrån i hallen.
 
 
Jordgloben är 60 cm i omkrets och det känns som en bra storlek.
Ytterligare en lampa som inte bara är en lampa utan även en fin inredningsdetalj.
PS. På sista bilden lyckades jag inte lura bort Dylan så han är med i gåstolen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0