Snickers

 
Jag kom fram till att jag nog inte skulle baka igår, men när hela familjen ville vara med så kändes det lite lättare.
Dennis skötte ena delen (han som hatar att baka) och Elliott la ner alla ingredienser i en bunke efter jag mätt upp dem.
Så det hela blev hemskt mycket lättare än att göra det själv.
Även om Dennis efter en liten stund insåg varför han inte bakar och var inte sen med att berätta det.
 
Vi provade på att göra egna snickers, precis som dem man köper i affären.
Jag är inte mycket för dessa snickarskakor som man kan baka, det blir en stark/frän smak av jordnötssmör som inte alls tilltalar mig.
 
Nu är inte mina smaklökar mycket att skryta med då jag fortfarande har dålig smak, men har återfått det lite mer så kände en svag smak iaf.
Det smakar fasen som snickers, Dennis fick också lov att prova och höll med om det.
Vi var däremot enig om att ta mindre socker i nougaten och kanske till och med ett tunnare lager, så nästa gång ska jag kavla ut den och kanske tillsätta lite mer jorsnötssmör.
Ska även tillsätta mer jordnötter i karamellen.
Så efter en till bakning kanske jag har lyckats få till den ultimata hemmagjorda snickersen, även om det säkert är dyrare än att köpa färdiga så är det lite roligare när man gjort dem själv.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Jäklar vad bra dom blev! Imponerade!:)

2014-01-25 @ 14:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0