Nya rutiner

 
 
Jag har som vanligt inga löften för 2014, men jag har som vanligt saker jag ska bättra mig på.
Den listan brukar vara kort, innehålla kanske tre staplar men i år är den längre.
- Fota mer och filma mer, på barnen i första hand.
- Unna mig mer.
- Njuta mer och leva i nuet och inte planera så mycket i förväg.
- Fortsätta att undvika människor som stjäl energi och umgås med människor som ger mig något.
- Vara mer kreativ än jag var förra året.
- Fortsätta att vara spontan.
- Ta upp träningen, antingen på egen hand hemma eller med innebandyn (det känns som ett oavslutat kapitel).
 
Jag och Dennis gjorde även ett gemensamt, ja löfte kanske det är ändå.
Jag har en längre tid pratat om att ta in mer vegetarisk mat i vardagen då jag älskar det, gärna till 100% men jag nöjer med allt som är mer än 10%.
Efter att ha sugit på karamellen ska vi till minst 50% äta vegetariskt här hemma och försöka undvika rött kött.
Elliott kommer få äta vanlig kost, det vill säga all sorts protein och samma gäller Dylan.
Minska ner på pasta, potatis och ris eller ersätta till fullkorn och välja bulgur, quinoa, couscous och matvete.
Så äta lite bättre mat skulle man kunna säga, men utan att gå på något sorts diet (ex. VV, GI, Paleo, LCHF osv).
Äta allt man vill, men i måttliga mängder brukar vara det bästa.
Så 2014 har fått en bra början och det hoppas jag fortsätter året ut.
 
 
Mer bilder på mat kanske kommer dyka upp här i bloggen under den nya kategorien 'mat'.
Här är dagens lunch, soyabiffar med diverse kryddor och matvete.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0