Förberedelser

 
Idag sätter vi igång med lite förberedelser innan det blir helg.
Det ska bakas småkakor, världens bästa småkakor tycker jag.
Vi ska även börja på att städa lite här hemma, plocka undan prylar och dammsuga.
För till helgen ska vi fira pappan i den här familjen.
För en gångs skull blir det bara lite fika i hopp om att allt ska ta slut.
Blir det över så lämnar jag nog in det på jobbet så är det slut på tio minuter.
 
Vad jag saknar och har saktnat hemskt länge är ett kakfat med tre våningar.
Har inte riktigt hittat någon som jag verkligen gillat.
Kan inte bestämma om det ska vara plast eller porslin.
Eller, jag vill ha porslin men med små barn och en klantig Frida så kan den lätt gå sönder och med plast så lär den hålla längre men jag gillar inte riktigt att de ser så plastig ut.
Alla dessa i-landsproblem.
 
Nåväl, jag har nu hittat två fat som jag tycker är fina.
Tanken är att jag ska ha ett kakfat när Elliott fyller år, så jag har lite mer än en månad på mig.
Måste nog fundera lite till och kanske ge mig ut och kolla runt lite.
 
 Förmodligen blir det någon av dessa, men vet inte vilken jag gillar mest.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabben

Köp ett billigt i porslin så ifall det går sönder eller om du inte är nöjd så kan du ju köpa ett nytt ;)

Svar: Ja, fast grejen är att jag även vill ha ett fint och jag har inte lyckats hitta kombinationen fin och billig ännu.
Frida W

2014-01-16 @ 22:51:41
URL: http://www.sabrinaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0