Uppdatering Dylan

 
Igår hade vi vårat inbokade läkarbesök på VC med Dylan.
(Eftersom jag hade tid samtidigt så var det bara Dennis som var med Dylan till läkaren).
Läkaren hade kollat på Dylan och dem hade bland annat pratat om hans kost som hon trodde var boven.
Så förmodligen en matallergi och att han reagerat på havregrynsgröten vi gett honom.
Tur i oturen är väl att han hittills inte ätit mycket mat så det blev lättare att komma fram till något och eftersom vi kokat egen gröt så hade vi stenkoll på vad som varit i den. 
Utöver gröten så har vi mosat ner banan och sen kokat egen plommonpuré på sidan av.
 
Hon skickade en remiss till barnsjukhuset där själva utredningen kommer ta fart.
Då kommer vi även få reda på om det är havregröten som gjort att han reagerat så här också.
Jag hoppas mer på att han är allergisk mot banan, bara för att det skulle bli enklare för mig (tror jag).
Ska med handen på hjärtat erkänna att jag har så hemskt dålig koll på allergier då ingen i våran släkt haft någon och jag har därför aldrig behövt sätta mig in i det.
Är han allergiskt mot havre så vet jag inte heller, kan man bara vara allergisk mot havre eller blir det automatiskt gluten?
Nåväl, tills vi ska till sjukhuset så kommer jag undvika att ge honom mat med gluten.
 
Med oss hem från VC fick vi ett nytt smörjschema och nya krämer.
Eller, eftersom han inte är lika torr längre i huden så ska vi använda miniderm igen som vi först använde och hoppas att den räcker som mjukgörande.
Sen ska vi fortsätta med kortisonsalvan vi hade och använda den på hans huvud och den andra kortisonsalvan som är helt ny ska vi använda på kroppen.
 
 
Dylans blöjhylla får nu dela plats med hans salvor.
 
 

Kommentarer
Postat av: Eleni

Vad skönt att ni fått tid på sjukhuset istället. Tyvärr ger jag inte mycket för VC vad det gäller allergier och eksem mm. Jag fick komma in akut med allergiska reaktioner för att få kortisontabletter vid flera tillfällen och jag blev bara värre och värre vad dom än sa och gjorde. Så till slut vart det så mycket att jag inte tålde nästan något utan reagerade på allt utom vatten… nästan. Min kropp var så påfrestad så jag vart överkänslig mot sånt jag egentligen tål. När jag var bebis trodde dom jag hade mjölkallergi vilket visade sig inte alls var fallet senare. Det är jätte klurigt och svårt med allergier och man får i princip vara sin "egen forskare" och utredare. För min del räcker det med att jag börjar bli torr och då sätter det igång. Så för mig (fortfarande) är det jätte viktigt att jag smörjer mig med feta hudkrämer morgon och kväll och ännu viktigare vid kontakt av vatten. Blir också mycket torrare och full i utslag så fort jag duschar varmt t.ex. så är ännu mer noga med att smörja då. Och som ni säkert fått höra så torkar kortison ut huden ännu mer så då är det ännu viktigare att smörja med mjukgörande efteråt. Oj, vilken lång kommentar, men kom på att jag hade glömt att svara på din senaste :) Hoppas lilla killen bara blir bättre nu :)

Svar: Ja det känns hemskt skönt att dem faktiskt tar tag i det här och så vi kanske kan få reda på vad det är och kan börja jobba utifrån det. Det känns som dem ofta sätter diagnosen 'allergisk mot mjölkprotein' idag, tror jag aldrig hört så många vara det. Det kan väl ha med evolutionen att göra, att vi blir mer och mer allergisk mot saker, men vad vet jag? Jag hade redan koll på att man blir torr av det, men läkaren berättade det också. Tycker vi inte gör annat än smörjer hela dagarna så man får hoppas att det ger utdelning på lång sikt, för idag ser han hemskt mycket bättre ut.
Frida W

2014-02-23 @ 10:54:21
URL: http://eleni.se
Postat av: Eleni

Vad skönt att ni fått tid på sjukhuset istället. Tyvärr ger jag inte mycket för VC vad det gäller allergier och eksem mm. Jag fick komma in akut med allergiska reaktioner för att få kortisontabletter vid flera tillfällen och jag blev bara värre och värre vad dom än sa och gjorde. Så till slut vart det så mycket att jag inte tålde nästan något utan reagerade på allt utom vatten… nästan. Min kropp var så påfrestad så jag vart överkänslig mot sånt jag egentligen tål. När jag var bebis trodde dom jag hade mjölkallergi vilket visade sig inte alls var fallet senare. Det är jätte klurigt och svårt med allergier och man får i princip vara sin "egen forskare" och utredare. För min del räcker det med att jag börjar bli torr och då sätter det igång. Så för mig (fortfarande) är det jätte viktigt att jag smörjer mig med feta hudkrämer morgon och kväll och ännu viktigare vid kontakt av vatten. Blir också mycket torrare och full i utslag så fort jag duschar varmt t.ex. så är ännu mer noga med att smörja då. Och som ni säkert fått höra så torkar kortison ut huden ännu mer så då är det ännu viktigare att smörja med mjukgörande efteråt. Oj, vilken lång kommentar, men kom på att jag hade glömt att svara på din senaste :) Hoppas lilla killen bara blir bättre nu :)

2014-02-23 @ 10:54:24
URL: http://eleni.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0