Sjukstuga

 
I torsdags vaknade jag upp med en trött kropp och en ond hals, hade känningar i ena halsmandeln.
Tänkte väl inte så mycket mer på det.
Efter någon timme fick jag ondare och var helt slut i kroppen, tog tempen som visade 39°c.
Dennis hade ganska bra precis åkt på jobbet så jag förstod att jag inte skulle lyckas hålla ut till 22:30 då han skulle komma hem.
Ringde hem honom så jag fick gå och lägga mig och sov några timmar, var därefter vaken någon timme innan jag tog alvedon och la mig för natten.
Vaknade upp helt sjöblöt efter några timmar, så slet av alla kläder och somnade om.
 
Igår (fredag) vaknade jag upp med en ännu ondare hals och svälja gjorde så jävla ont, febern låg kvar på 39°c.
Lyste ner i halsen och båda halsmandlarna var täckt med vitgula pluppar och det satt en stor jävla knöl nere i svalget.
Ringde VC för att kolla om man ens medicinerade halsfluss nu mer eller om det bara var att vänta ut det hemma, men en tid fick jag och kom hem med en uppsättning penicillin.
Så hoppas på att det kommer kännas bättre redan ikväll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0