Presentpåsar

 
Igår vid 22:30 började jag fixa med påsar till morgondagens fiskedamm! 
Vi började bli redo för sängen när jag såg att jag glömt bort att göra dessa och eftersom jag inte riktigt kände för att få en extra sak att göra idag var det lika bra att slå sig ner på golvet.
Dem här påsarna är väldigt lätt att göra och det fanns flera sånna här under granen i julas då vi hade brist på kartonger.
 
Passade även på att göra en liten 'how to' tutorial i bilder.
Första bilder är vad du behöver, ett plus i kanten är att ta ett papper som är lite grövre så går dem inte sönder lika lätt (för att göra det enklare så kan man ta ett enfärgat papper eller något med ett jämnt mönster på så slipper man passa in lika mycket, även om jag skippade det).
 
Dubbelvik ett papper och klipp ut i den storlek du vill ha.
1. Tejpa ihop kanterna, gärna insida och utsida.
2. Vik upp botten, vill man ha en stor botten viker man upp lite mer. Sedan viker du in yttre sidorna (se bild).
3. Vik in den övre och undre delen så dem överlappar varandra och tejpa lite till.
Därefter brukar jag tejpa lite i botten på insidan också. Det blev extra mycket tejp denna gång då påsarna ska vara i barnens händer och minska risken för att dem ska rivas upp och gå sönder.
 
 
Påsar till fiskedamm.
Fyll med önskat innehåll.
Vi fyller med en liten tablettask, frukt, ballong och en liten leksak.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0