Omotiverad

 
Efter sjukdom och huvudvärk flera dagar i följd då har träningen uteblivit i lite mer än en vecka.
Första dagarna hade jag lite panik över att jag inte tränade och kände att jag var tvungen att träna ikapp mig med flera pass om dagen, men efter dag fyra som sjuk så försvann det där.
Jag har varit totalt urpumpad och matt i kroppen, efter dammsugning så har jag varit helt slut.
 
Idag när huvudvärken var ganska vag så tänkte jag köra igång.
Totalt omotiverad efter för mycket vila, så det var jobbigt att komma till skott.
Svidade om och började med lite fyspass och några övningar.
Efteråt så kändes det inget alls, jag var så seg med övningarna och jobbade inte till 100%.
Övningarna tog betydligt längre tid än de brukar och 30sek vilan mellan övningarna blev längre och längre.
Sjukt besviken men jag hade ingen "kraft" att ens försöka köra hårdare, utan ville bara få det överstökat.
Väl i duschen när jag satt på radion och första låten som spelas är med på min playlist när jag tränar kände jag att "fan, NU är jag peppad".
Tänk vad lite musik kan göra mycket.
Så, ikväll om jag inte är för trött kommer det nog bli en runda på löpbandet.
Kanske att jag ska prova mig på lite intervaller och hoppas att fogar håller.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eleni Apostolakis

Tack för dina tips. Men jag måste alltid ha mjölk till gröt och då blir det liksom förstört, haha. Mjölk gör ju att kroppen inte alls tar upp järnet på samma sätt. Men jag är jätte tacksam för alla tips jag får :)

Svar: Haha. Du kan ju alltid prova att dricka med vatten eller Apelsinjuice, kan ju vara värt det om du vill få upp järnvärdena. Det kanske kan bli en höjdare;)
Frida W

2014-02-06 @ 08:35:16
URL: http://eleni.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0