Läkarbesök

 
Imorse fick jag en ganska snabb tid hos läkaren för Dylan. Han har i ca en månads tid haft torr hud som vi smort in flera gånger om dagen och han blev klart bättre. Sen för ungefär en vecka sedan började han bli sämre trots att vi smorde in han som vanligt och sedan sa det bara pang! De senaste fem dagarna har han sett hemsk ut!Knallröd flammig hud från midjan och upp över hela kroppen och ansiktet, värst är det på halsen, bröstkorgen och armarna. Benen är ganska lindrig som tur var. Han är väldigt besvärad av det på dagar men främst på nätterna, han har svårt att komma till ro och ligger och snurrar och gnyr samt kliar i ansikte och huvud och har kliat sönder huden på vissa ställen.
 
Först trodde vi att det var värmeutslag, men efter att ha haft han naken dag som natt i fem dagar har det bara blivit värre. Vi fortsatte smörja med salvan vi först blev tipsad om men kroppen sög upp den på en gång och han gallskrek så fort vi började smörja och svällde bara upp på överkropp och öron. Han blev bara torrare och började flagna mer och mer. Huvudet har gått på högvarv på vad det kan vara, om det är någon allergi eller något helt annat.
 
Men så idag när vi kom dit på en snabb tid så hann hon bara kolla hur han såg ut och kunde väl konstatera att han inte såg bra ut. Så nu har vi fått ett smörjschema och två nya salvor som vi ska prova i en vecka och se om det blir något bättre, en svagare kortisonsalva som hon inte trodde skulle räcka men det är bättre att börja där än att få något för starkt. Även en ny mjukgörande salva som är ännu fetare än den vi har idag. Vi skulle få komma tillbaka på fredag då hon bokade in en längre tid så vi kan kolla mer ordentligt och börja på en utredning om vad det kan vara. Så nu kan det bara bli bättre hörrnI!
 
 
Tänker inte visa någon bild på hur han ser ut nu, därför får ni en bild som är någon månad gammal istället.
Underbara lilla unge!
(som ser ut att kunna få mina ögon).

Kommentarer
Postat av: Eleni

Huga! Är ju själv ett allergi/eksem/utslagsbarn och jag var bara några veckor när det startade på mig. Hade precis som han på hela överkroppen och tydligt väldigt mycket framförallt runt hals och ansikte. Nu har ni ju träffat läkare och fått en massa tips redan men ett tips från mig är att smörja Miniderm (fet mjukgörande från apoteket). Jag har testat en miljon krämer och det är helt klart den jag tycker är bäst. Framförallt vet jag hur ofta dom tipsar om saker som dom egentligen inte har någon koll på och som faktiskt kan förvärra istället för att det blir bättre. Krämer som svider är inge vidare. Hoppas att lillen blir bättre och att det vänder för honom nu!

Svar: Nja, hann inte direkt med att få något tips alls då det hela gick så fort för det fanns egentligen inte tid för oss, hon bara kollade på honom, bytte salvor och bokade en ny tid. Så jag hoppas tiden på fredag kan ge lite mer och att det är inte blir ett stressigt möte. Vi började med miniderm för någon vecka sedan när han bara var torr men så fort det här kom så räckte den inte till så nu provar vi locobase repair som är betydligt fetare, nästan lika tjock som idomin och efter att vara inne på andra dagen tror jag den bli bra som mjukgörare. Hur ser din eksem ut idag? Dennis hade tydligen eksem när han var liten men det gick till sig efter något år. Är den värst på vintern/sommaren eller alltid lika konstant? Jag har rätt dålig koll på allt sånt här då jag själv aldrig varit allergiskt mot något eller haft "problem" och inte heller kunnat få tips av mina föräldrar, men jag hoppas det bara är eksem och inte mjölkprotein eller gluten.
Frida W

2014-02-18 @ 21:20:28
URL: http://eleni.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0