Blommor och besök

 
 
Igår fick vi besök av min mormor och moster.
Dylan vandrade från famn till famn innan han hamnade på golvet i babygymmet.
Medan tanterna drack kaffe gick jag iväg och gav han mat för att sedan lägga han i sängen så han fick sova i lugn och ro.
Det blev en hel del surr och jag fick dricka ikapp när jag kom tillbaka.
 
Även om jag känner mig pigg varje dag så tycker jag det är jobbigt med besök.
Jag tycker på samma gång att det är kul med besök för man vill ju gärna visa upp den lilla sötnosen, men det känns ändå "jobbigt" när jag vet att någon ska komma och kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.
Undantaget är mina föräldrar typ, men det är väl också just för att det är mina föräldrar.
Samma var det när jag hade fått Elliott, är det något som ni andra känner igen er i?
 
Kan tänka mig att det är för att den här tiden kommer aldrig mer tillbaka.
Man vill sitta i sin lilla bubbla och bara njuta i lugn och ro.
I någon vecka så är dem just "nyfödd", de är sådär liten och gör inte mycket väsen av sig, dem äter och sedan somnar de om.
Sedan är det mer vakentid och den är också mysig såklart, men det är den första tiden som inte kommer igen.
DEN tiden tycker jag är extra mysig och vill verkligen ta tillvara på det.
 
Nåväl, nu har jag lättat lite på hjärtat.
Fick även detta fina höstarrangemang av mormor och moster.
Jag hade tänkt köpa något liknande själv, men nu slipper jag det.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller helst med! Avskydde besök och svarade knappt i telefonen första tre(!!) månaderna.. Jag väntar tills du hör av dig istället :)

Svar: Vad skönt att höra att jag inte är ensam:) Det är ju en hel del amning nu, så jag tänkte att när det lugnat ner sig (inte äter lika ofta) så ska jag börja ta hit folk:) Lovar att höra av mig.
Frida W

2013-09-15 @ 08:36:20
URL: http://mallaballa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0