1 månad

 
 
Imorgon lördag så blir våran lilla bebis en hel månad.
Tänk att han redan har varit här i fyra veckor!
Vardagen är som vanligt, han är otroligt snäll och sen har vi en trotsig 3-åring som också kan vara helt underbar mellanåt, munnen går i ett på honom.
Han har alltid något att berätta, antingen vad han sett, varit med om, sagor och ramser eller så upprepar han det vi säger och det är härligt att han pratar så mycket, även om det ibland kan bli jobbigt att höra på prat precis hela tiden.
 
På förmiddagen var vi till BVC igen och nu behöver vi inte gå lika ofta.
Han hade gått upp till 4 kg (+200g), var fortfarande 54 lång och följde bra med blicken.
Tror vi ska dit om två veckor igen, minns inte riktigt vad det var vi skulle göra.
Läkarundersökning kanske det var.
 
Idag har jag däremot haft en väldigt övertrött bebis som inte riktigt fick ro i kroppen att somna.
Efter två timmar så fick jag han tillslut att sova och nu ska jag snart ta och väcka honom.
Bröna sticker, ömmar och spricker snart om han inte tömmer dem.
Jag brukar alltid pumpa när han långsover men eftersom han varit så orolig idag så har jag inte vågat ifall han skulle vakna.
Även om det bara tar 45 min innan brösten har återfått mjölken igen så är det inte värt att chansa.
 
 
Lilla ärtan med en massa värmeutslag i ansikte och bröst samt nappen som är så svår att suga på.
På natten får han ha nappen medan jag pumpar och byter blöja så han ska vara nöjd, på morgonen när vi byter blöja innan första målet och som igår, efter badet och innan matningen.
Annars är får han inte ha den, det är rätt skönt så faktiskt.
Det är just för att den hoppar ur munnen nästan hela tiden och då blir han ledsen så man ska stoppa in den igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0