Julpapper var tanken

 
 
Min mor och far skulle till IKEA idag och jag var inte sen att hänga på.
Trotsade matt kropp, snorig näsa, öm hals och hostan.
Det skulle ändå bara vara ett snabbt besök.
 
Jo, jag skulle iaf köpa hem julpapper då dem brukar få in så fina varje år.
Dock blev jag hemskt besviken detta år, jag tycker inte alls det var lika fina som det brukar vara.
Det fanns ett som jag tyckte såg bäst ut, men det var ändå slut, tur jag har kvar sen förra året.
 
Hur som helst fick jag med mig en massa papper ändå, men inte till jul.
Det fick bli helt vanliga inslagningspapper som blir perfekt för alla födelsedagar som kommer på rullande band från och med denna månad och ända till mars.
ETT av dessa papper nedan är julpapper, det röda längst till höger.
Sen kan man väl kanske använda det randiga som ligger mellan rullarna med äpplen på.
 
Annars blev det juletiketter till barnens paket och två paket ljusslingor.
Som vanligt har jag tur med ljusslingor (dessa och sen ett set med döskallar som jag trodde skulle lysa vitt men som blinkar i alla regnbågens färger, som jag då gav till Elliott).
Inne på IKEA tyckte jag de såg vita ut, åtminstonde som jag minns det.
Väl hemma lyser de gul/orange, inte alls vad jag hade tänkt mig.
Men det får duga, tur nog kostade de bara 19:-/st.
 
 
 
Brukar ni köpa nytt papper varje jul?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0