Kvällsbak

 
 
Efter vi tryckt i oss middagen så blev jag lite sugen att hitta på något.
Jag hade gärna tagit med mig Elliott ut på gården för att blåsa lite såpbubblor och cykla, men idag har jag djuriskt ont i fogarna (som tråkigt nog spridigt sig till de bakre fogarna) så beslutet blev att stanna inne där det blir mindre rörelser.
 
Efter lite fundering hit och dit så beslutade vi oss för att baka chokladbollar.
När vi väl dragit igång insåg jag att vi inte hade havregryn hemma så jag tänkte att vi kunde testa med müsli istället.
Nu har vi precis provsmakat en och det blev helt fantastiskt gott.
Var en müsli med havregryn, rice krispies, torkade hallon och blåbär (se bilden) och allt gottade till sig som jag hade hoppats.
Rice krispiesarna(hur böjer man ordet?) blev seg och frukten mjuknade upp lite och gav en god smak till det hela.
 
 
Här hemma äter vi egentligen godis, kakor mm på lördagar, men idag fick bli ett undantag.
Det lilla kakmonstret sken upp och verkade tycka det var roligt och gott för den delen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0