New in

 
 
 
Det har ramlat in lite nya nagellack i min samling den senaste tiden.
Eftersom jag inte varit alltför aktiv här så har jag inte heller hunnit visa er.
Sen så minns jag inte riktigt vilka som jag visat och vilka som inte visats, därför har jag skalat ner till de fyra senaste som jag köpt.
Två från favoritmärket IsaDora och sen två nya neonfärger som kommer bli fin nu till vår och sommar.
 
För flera månader sendan beställde jag även dotting tools som man gör runda små cirklar med nagellack.
De har jag inte heller hunnit visa, även om jag flera gånger kommit på det.
Nu så kommer även en bild på dom och OM jag hinner ska jag testa ena redan ikväll, vi får se hur tiden räcker.
 
En längre tid har jag varit så himla sugen på att testa dessa omtalade BB cream's.
Jag har letat och letat efter en som ska stämma överens med min hudton och det är nästan lika omöjligt som att hitta en foundation.
Nu har jag iaf köpt hem en som jag hoppas stämmer bra, annars är det nog bara att lägga ner.
Eller har jag kanske någon blek läsare som kan tipsa om en som är riktigt ljus?

Varför ska det vara så svårt att ha en ljusare foundation i sin kollektion?
När jag gick på gymnasiet fanns det en från Lumene som var helt perfekt, men den slutade dom tillverka.
(Lumene är ju ett finskt märke, så kanske det var därför de hade en riktigt ljus).
Sen hittade jag en från GOSH, men såklart slutade dom tillverka den med.
(GOSH är danskt och kanske därför som det även där fanns en riktigt ljus).
Efter det har jag varit på jakt.
Jag kanske får köpa en vit foundation som jag sedan kan blanda ut i mina befintliga, så kanske det kan bli bra.
 
Oftast är det för mycket rött pigment i de och annars så blir dom lite för gul.
MUS har en ljus som är beige, varken för mycket gult eller rött, men den är ändå inte 100% bra, så i dagsläget får jag blanda två olika för att det ska bli bäst.
Samma gäller det riktigt mörka foundations, det finns inte riktigt heller.
Då har vi ändå ett samhälle där många i norden är väldigt blek och även många här och var i världen som är riktigt mörk.
 
Riktigt tråkigt!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eleni

Sheer Cover har jätte bra mineralfoundation (dock i puderform) men den går att beställa i light, medium och dark. Man får med två olika nyanser som man kan blanda för att hitta sin egen hudton. Rekommenderas!

2013-03-30 @ 23:23:08
URL: http://elenia.blogg.se
Postat av: Ak

Har samma problem själv, blev tipsad om http://tikei.se/
Finns verkligen en färg för alla! Puderform, men det verkar vara deg enda som finns för börja människor nu för tiden :P

Svar: Min hud är inte så stort fan av pudersmink. Har en mineralfoundation som har en perfekt nyans till mig, men jag blir så röd och irreterad så fort jag använder den. Blir skit öm i huden och det svider när jag ska smörja in den med mera. Så jag vågar inte prova mer pudersmink, samma gäller foundations med mycket puder i, då blir jag också irriterad i ansiktet. Men tack för tipset iaf :)
Frida W

2013-03-31 @ 03:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0