Nagelvård

 
 
Denna torsdag har gått i lugnets tecken och det har varit väldigt skönt.
Gårdagen tog musten ur oss alla tror jag och då är en vilodag ett måste ibland.
Dennis var uppe först av oss, han väckte Elliott nio och jag sov till halv elva.
En mindre handling har vi gjort, så vi skule få mat idag och lunch till imorgon, samt bröd och sånt.
 
När jag la ut bilderna på mina naglar i förra inlägget såg jag vad hemsk dom har blivit.
Jag har alltid varit noga med mina naglar och nagelband, men nu på slutet har jag slarvat.
På jobbet smörjer jag in händerna tusen ggr om dagen, vi har sån torr luft och när man håller på med kartonger som torkar ut händerna så är handsalva ett måste.
Så återfuktningen har aldrig varit ett problem, men sen jag tog semester har jag inte smörjt in dom något alls, vilket har resulterat i torra, spruckna nagelband.
Jag har också glömt att trycka tillbaka nagelbanden så dom har "glidigt" ner på nageln och det blir så fult när man målar dom.
 
Nåväl, en dag i nagelvårdens tecken har jag haft idag.
Dom är lite sårig för jag gick lös lite väl mycket kanske, men med lite salva på det här så kommer det bli finare snart igen.
Nu ska jag sluta slarva med det här så dom får hålla sig fina.
 
 Bild lånad från google.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0