Kallt kaffe

 
 
I onsdags tog vi en dagstripp ner till Järvsö för att besöka Järvzoo.
Jag och min bror var där en del när vi var liten, mormor tog ofta med oss dit så jag såg verkligen fram emot detta.
Det är otroligt lätt att ta sig runt, dom har väldigt fina ramper, så kommer man med barnvagn är det inga problem.
Vi fick se alla djur utom järv och räv, det var lite tråkigt för järvar tycker jag är så otroligt läcker.
 
Jag är glad över att vi tog Järvzoo i år och inte förra (då åkte vi till Furuvik).
Elliott hade mest utbyte på Furuvik förra året då man kunde gå närmare djuren och gå in till alla getter, killingar mm.
På Järvzoo är man på lite längre avstånd och alla fåglar kan vara små och svår att se för de små ögonen.
Hagen man kunde gå in i här fanns en kalv.
Vi är iaf otroligt nöjd med besöket och Elliott var också nöjd kändes det som.
Björnarna tyckte han mest om, där stod vi i säkert 10-15 min.
Mamman sprang runt och det gjorde även hennes ungar, så det hände lite mer och alla sprang runt precis nednför oss så ingen kunde missa det.
 
Det jag skulle komma fram till är att jag har knappt kollat igenom bilderna vi tog, men det kommer.
Jag ska dela med mig av någon bild iaf, men det blir tidigast imorgon för jag har ingen riktig ork att göra det nu.
Nu är det iaf slut på allt flängande för oss på denna semester, det mest ansträngande får bli besök till stugan.
Jag är söndertrasad (precis så känns det) och den stora herrn har önskemål om en lugn sista vecka.
Någon utflykt och lekpark ska vi ta oss till och en massa bus i parken, men inget over the top.
 
 
I brist på andra bilder får ni den här som Dennis tog på mitt öga tidigare idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0