Försökskanin

 
 
 
Här har ni min lilla försökskanin.
När jag känner mig lite osäker på ljuset så får Elliott allt som oftast ställa upp när jag ska fixa med inställningarna här hemma.
Det är också dessa gånger som jag tycker dom finaste bilderna blir, när han inte riktigt bryr sig om kameran utan gör som han vill, han står snällt och väntar tills jag säger tack men pratar på och rör sig som han vill.
Även ute i stugan eller bara ute, när man "smygfotar" så kommer dessa spontana bilder.
 
Som ett litet avslut tänkte jag faktiskt skryta lite, även om det inte är något jag gillar så mycket.
Det får bli lite av en påminnelse till oss då vi inte hunnit dokumetera det i hans bok ännu.
Iaf, för en vecka sedan började Elliott sova utan blöja på natten.
Han har varit helt blöjfri på dagarna i ca 7-8 månader, men han har haft blöja på natten då han tryckt i sig 3 dl välling på kvällen och har inte alls varit intresserad av att sluta med det.
Vi kände att det var värt ett försök att sluta helt med blöjor innan nästa blöjbarn kommer, så bort med kvällsvälling och fram med macka och mjölk och det gick han med på utan problem.
Han har varit torr 6 av 7 nätter och ser så himla stolt ut på morgonen när vi kollar sängen.
Andra natten hände en olycka och jag är faktiskt förvånad över att det inte varit mer än så.
Sen vet jag också att man alltid kan få bakslag och att det är vanligt när det kommer en ny medlem, typ som en "revolt".
Trots det är jag väldigt stolt och tycker det känns skönt och håller mina tummar att det fortsätter så här.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad fin han är lilla marängen.

2013-07-16 @ 20:56:23
URL: http://mallaballa.blogg.se
Postat av: Emilie

Bra jobbat marängen :) Det är förresten på tiden att vi tar och ses :)

2013-07-16 @ 22:33:19
URL: http://emilie.johansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0