Ågläntan & glass

 
 
Igår mötte jag upp mamma, pappa och min bror för att äta middag nere på stan.
Kraven var skugga, bra mat, bra dricka och relativt lugnt.
Efter lite velande så beslutade vi att äta vid ågläntan, jag har aldrig ätit där tidigare.
Sjukt god mat iaf, jag beställde in en fanta och en planka med oxfilé.
 
Jag tog även det dumma beslutet att gå ner till stan, för så långt är det inte tänkte jag, vilket det heller inte är.
Det fick jag äta upp ganska fort, inte nog med att jag vart sen dit ner så redan vid höglunda (ca 200m) fick jag så ont att jag tappade tålamodet helt.
Kläderna kändes för tight, vinden snurrade in klänningen i benen och fan vad alla glodde!! (snurrade i hjärkontoret).
Gick och svor för mig själv och nu i efterhand vill jag bara slå handflatan i skallen för det var så töntigt.
Jag fick iaf skjuts hem, stannade nere på stan med pappa medan dom andra hämtade bilen och plockade upp oss.
Vi hade en väldigt trevlig kväll med en massa skratt som vanligt.
 
 
---
 
När jag kom hem drog jag fram stavmixern tillsammans med lite frukt, det var dags för glass.
På sommaren får man äta mycket glass, bäst av allt är hemmagjord så man slipper få i sig skit som e-ämnen, tillsatta aromer och färgämnen.
Det är jag väldigt allergisk mot och kan jag undvika det så gör jag helst det, främst till Elliott.
Nog om det.
Det fick bli hallon, jordgubbar, nektarin och äpplen i glassen.
Sjukt sjukt gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0