Magsjuka eller kräksjuka?



Ja vad är egentligen rätta ordet?
Marängen har iaf inlett helgen med magsjuka = dålig i magen och ikväll vid elva så kom kräksjuka = spyr.
Är jag rätt ute med tänket?
Har dom två typerna olika nämn eller är det jag som fått för mig det?

Hela veckan fick en ny skepnad nu, blir inget åka till jobbet för mig imorgon då jag säkerligen bär på smittan, så det känns dumt att chansa att åka på ett möte med risk för att smitta min avdelning.
Jag håller mina tummar och tår att jag slipper gå från helvetesförkyldning till magsjuka/kräksjuka.

Marängen ligger nu nedbäddad lite provisoriskt på badrumsgolvet tills vi ser att han inte spyr mer, då får han lyftas in till sängen igen.
Har varit lugnt ett tag men hinken står redo bredvid honom ifall att.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0