Gruvar mig

 
 
Idag har jag haft ännu en dag på hemmaplan.
Jag hade egentligen sagt till min chef att jag skulle prova att jobba, men igår så kände jag mig helt slut och fortfarande riktigt hängig och dålig så lämnade återbud.
(Får ni också dåligt samvete när ni är hemma och är sjuk?
Spelar ingen roll om jag så har magsjuka så får jag dåligt samvete, sjukt egentligen).
Sover fortfarande dåligt på nätterna, vaknar lätt och så fort jag vaknar börjar hostattackerna igen och det tar lång tid innan det lugnat ner sig så jag hinner somna om. 
Är jätte öm i mina revben, gissar på att det har med hostan att göra.
 
Iaf så pga mitt dåliga samvete så tänkte jag prova på att jobba imorgon & jag gruvar mig så mycket.
Mår fortfarande banan men det värsta som kan hända är att jag får åka hem tidigare.
Hoppas dock att jag inte kör slut på kroppen och skulle bli dålig igen.
Jag får ofta höra "Var sjuk när du är sjuk och LYSSNA på kroppen, den ska hålla livet ut" men ändå ska det vara så svårt att ta in, men jag har lätt för att säga liknanade till mina vänner och tycker då att det är självklart.
 

Det här med att jag är helt slut i kroppen.
Det har nog mycket att göra med den här förkyldningen, men det hänger nog ihop mycket med maten också.
Jag har inte fått i mig mycket till mat, två dagar tvingade jag i mig lite sallad annars har jag gått runt på blåbärssoppa och honungsvatten, dvs att jag får inte i mig speciellt med energirik mat eller näring.
Blåbärssoppa innehåller ju mest bara socker och det är en riktig bov när man har en tom mage då det binder den lilla vätskan som jag får i mig.
 
Så som avslutning på det här tråkiga sjuksnacket så ska jag försöka ladda upp för imorgon.
Även om magkänslan tycker att jag ska vila så tänker jag ge jobbet en chans så får jag väl skylla mig själv om det skulle bli helt fel.
Febern är iaf borta, så det är ett plus.
 
Bild lånad från google.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

haha, tack ;) JAA dagen D är ju snart här, ÄNTLIGEN! :D Lär nog peppra på bra med bilder ;) blir ju dock bara från tfn men bättre än inget, du får komma & kolla sen :)) krya på dig!

ps. förstår precis hur du & ditt samvete mår!

2013-01-27 @ 02:13:32
URL: http://annnamarieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0