Slut som artist

 
 
Idag är jag så otroligt trött och slut med en huvudvärk på ingång.
Dagen har jag spenderat på MVC för en efterkontroll och cellprov.
Efterkontrollen såg bra ut och det är väl alltid lika roligt att höra.
Cellprov blev också för andra gången, sist var när jag hade fått Elliott så ännu nästa gång kanske blir med en efterkontroll också, vem vet.
 
Jag har egentligen inget emot det här då det är bra och gör inte ont eller så heller.
Men är det bara jag som känner mig hemskt obekväm?
Att "visa upp sig" när det gäller barnafödande tycker jag är helt normalt, men jag bli sååå obekväm när det gäller efterkontroll + cellprov.
Hon sitter i sin stol och väntar medan jag klär av mig för att sedan lite klumpigt lägga mig rätt i den där hemska stolen!
Sen sitter hon någon dm från mina mest privata hål och ska pilla, känna och inspektera.
Nu får jag jag det att låta så sjukt äckligt, men det är så långt bort från min comfort zone så det finns inte.
 
 
Här sitter jag med huvudet på sne och försöker kompensera upp min text ovan.
Funkar nog inte alls.
 

Kommentarer
Postat av: Eleni

Haha, Frida! Jag kan LOVA dig att du inte är den enda som känner dig obekväm i dessa situationer. När jag var på Cellprov i somras råkade jag få min gamla barnmorska som jag ju inte träffat på över 2 år (sedan efterkontrollen senast) medan hon hissade upp mig och sedan sitter obekvämt nära för att göra det hon ska, så ska vi börja småprata om vädret, hur stor Maya blivit, vad vi ska göra i sommar… haha. Nej, det är ingenting som jag nog någonsin kommer tycka känns okej, även om det så klart är bra och därför gör man väl det :) Jag föredrar helt klart när folk pratar ansikte mot ansikte, haha.

2013-12-17 @ 21:49:00
URL: http://eleni.se
Postat av: Emilie

Du tog nog orden ur min mun. Sjukt obekvämt ! Men barnafödande känns ändå ok, naturligt, ingen big deal. O sen ska man småprata o försöka slappna av. Ja tjena ! Haha !!

2013-12-17 @ 22:34:29
URL: http://emiliejohansson.blogg.se
Postat av: Sara

Håller med dig fullt ut! Fyy. När jag var på efterkontroll med Milo och hon kände på livmodern inuti och utanpå så klämde hon ur sig att jag måste ha gått ner alla gravidkilon. Nej jag vill inte småprata när du sköter ditt jobb :P

2013-12-18 @ 17:09:38
URL: http://Sawja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0