Skridskor

 
 
I söndags åkte hela familjen ut till Njurunda för att åka skridskor.
Dennis stannade hemma hos mina föräldrar och passade på att vila lite under tiden Dylan sov.
Jag och pappa snörade på oss skridskorna för att åka med Elliott och mamma satt bakom kameran.
Han krigade på riktigt bra även om han pendlade mellan att vara stel som en pinne eller gelehög.
 
Efter en stund fick vi tag på en stödgrej som jag tänkte att Elliott kunde hänga på.
Tråkigt nog var Elliott för lång då den var på högsta nivån så det blev inte så bra som jag hade hoppats.
Elliotts ben var tokböjd och det var säkert svårare att åka på den då, men det var skönt för mig rygg att inte behöva hålla upp en kille på 15 kg.
Till nästa gång ska jag försöka få han att stå på ett annat sätt och så kanske jag kan åka framför honom, men åka baklänges så han ser mig hela tiden.
 
När Elliott inte orkade mer så hämtade jag och pappa våra klubbor och pucken.
Vi åkte runt och passade lite innan vi fick för ont i fötterna.
Men det var sjukt roligt och Elliott var så stolt när vi åkte.
Tänkte att vi skulle ta oss upp till Sidsjön någon dag för att åka lite och kanske göra fler utflykter till antingen NSK eller Gärde.
 
 
Min älskade lilla krigare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0