Saffranskaka

 
 
 
Elliott sa att han ville baka lite och jag var snabb att nappa på det.
Tänkte passa på att göra en mjuk saffranskaka under tiden Dylan och Dennis sov, på varsitt håll.
Det är Dennis favorit kaka så jag tänkte överraska honom, jag gillar den för övrigt med.
Men mitt upp i allt hade jag huvudet på en annan plats och läste därför inte receptet så noga.
Det slutade med att jag översatte mjöl till mjölk och helt plötsligt när den skulle vara klar så var den lösare än kräm.
Då trillade poletten ner.
 
Om det är något som kan göra mig på dåligt humör så är det att misslyckas med bakning.
Så där och då åkte mitt humör rakt ner i botten och kände hur irritationen kom smygande.
Skärpte till rösten och berättade för Elliott att mamma förstört kakan, så vi kan inte baka mer.
Elliott såg bekymrad ut och sa sedan "ojdå, såja mamma. Kakan blev lite trasig".
Måste köpa hem mer saffran så kanske vi får baka en på torsdag när Elliott är hemma hela dagen med mig.
Ett pepparkakshus ska vi också göra, eller kanske ett lite mindre landskap.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0