Saffranskaka

 
 
En gång om året får jag baka denna kaka.
Eller, en högtid om året för den görs kanske i tre omgångar inför jul.
Det perfekta fikabrödet att bjuda på.
Saffran är en krydda som är så hemskt god, i såväl bakverk som fiskgrytor.
 
 
 
Självklart var Elliott med och bakade idag, det är en kille som verkar gå i mammas fotspår.
Ingen är gladare än jag för det, hoppas bara det håller i sig.
Han börjar även komma in i en pysselperiod, så imorgon ska vi göra ljuslyktor och bygga lite saker till pepparkakshuset.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Så himla kul att du pysslar med dina barn! Jag minns vilken glädje jag hade av det som liten, och det är så trist med föräldrar som använder TVn som barnvakt.

Svar: Det tycker jag är så himla självklart. Lika självklart som att jag ska köra bilar med honom när han vill. Vi fick titta på tv i typ 30 min på kvällen när vi var liten (disneydags eller vad det hette, Björnes magasin mm). Så jag försöker med samma till Elliott, viktigt för dem att inse att man inte måste kolla på tv utan det finns så mycket annat roligt. Sen kan jag ibland slå på en film om jag vill vara själv eller vad man ska säga.
Frida W

2013-12-06 @ 12:51:10
URL: http://pixie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0