Praliner 2.0

 
 
Ja, ni får lite mer bilder på praliner och det är nog inte sista gången.
Det här är dagens skörd och jag behövde verkligen gårdagens omgångar för att få mer kött på benen.
Vissa kanter på de igår blev lite för tunn och var därför inte så lätt att få ut formarna, vilket resulterade i att några gick sönder.
Idag kan jag slå mig på bröstet och berätta att ingen gick sönder.
Nog fär att det blev lite luftbubblor som jag inte lyckats banka ur, men det gör inte så mycket.
 
Dagens smaker blev följande.
1. Ljus choklad m. gräddig nougat & lite strössel (för att känna igen vad dem innehåller).
2. Ljuschoklad och kola m. hackad mandel, blev 50/60 på den.
Nu har jag bara två omgångar med mörk choklad kvar och sedan är jag klar.
För tillfället äger jag sjukt mycket praliner och jag tror absolut inte att vi kommer äta upp dem.
 
 
 
Nu är burken full, så jag måste ta och uppgradera till storleken större på plåtburken.
Förvarar dem i kylen så vi får hoppas att den nya burken inte tar upp alltför mycket plats.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0