Panik och stress

 
 
Denna månad började rätt lugnt och skönt men har sakta övergått i stress och panik!
Egentligen antar jag att det inte är mer än jag kan hantera, men det ligger och petar mig på axeln hela tiden vilket gör det mer påfrestande.
Idag var dagen jag skulle börja, men jag har typ suttit i trans och inte kunnat tänka realistiskt för fem öre.
Hade tänkt lägga upp någon sorts plan med hur jag ska hinna med mig på så kort tid som möjligt.
Så nu har en dag gått till spillo, för snart vaknas middag, sedan väcka det minsta barnet och därefter blir det full fart med båda två.
 
Kanske kan jag få lite mer gjort imorgon och att jag lyckas få till en plan.
Det viktigaste är jobbet för damerna i sundsvall hockey.
Nu ska jag lära mig Adobe InDesign där jag ska få till en mall till en årskalender, hade aldrig hört talas om detta program förns igår så jag är verkligen på ruta ett.
Konvertera om bilder från jpg till CMYK och få in dessa i mallen.
Igår kväll satt jag och kollade på tutorials för brinnande liv så jag kanske kunde få en så pass bra grund att jag kan lösa detta.
Därefter ska detta till ett tryckeri och få det utskrivet och säljas, helst innan jul.
Ni kanske förstår stressen.
För mitt upp i det här ska jag få familjen att fungera med sovningar, mat, lek, städning osv osv.
Sen är det lite saker hemma som måste fixas, julgranen ska upp och pyntas, fixas med julklappar och sen har jag lite småsaker som inte alls är speciellt viktig, men jag vill ändå få det gjort.
 
 
Saffransbulle och kaffe.
Jag i en av mina pauser där jag försöker samla ihop hjärnan till en fungerande (mandel) massa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0