Recept

 
 
Det var nog år och dar sen jag sist delade med mig av ett matrecept.
Den här rätten tycker jag är hemskt god och går rätt fort att göra.
Min kära sambo tycker inte om den så jag får passa på när han inte är hemma.
 
Det som behövs:
En burk krossade tomater
2 pkt bacon
Ca 1msk tomatpuré
En gul lök
Svartpeppar
 
Först steker jag baconen som jag klipper i bitar och jag steker dem ganska hårt.
När de nästan är klar slänger jag i en hackad lök och låter de fräsa en liten stund.
Sen slår jag på krossade tomaterna och tillsätter tomatpuré samt peppar.
Tomatpuré behöver man inte för mycket av då den har ganska speciell smak och den är bara med för att ta bort lite av syrligheten från krossade tomaterna.
Koka valfri pasta och maten är klar.
Jag har toppat med lite riven parmesanost.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0