Falsk potatisbakelse

 
 
Vid tolv idag kom min bror förbi för att äta lunch med mig.
Så himla trevligt med lite sällskap.
Därefter drog vi igång och bakade lite, tror vi båda hade lite små abstinens.
Det var ett tag sen jag bakade något nu, men jag har verkligen inte haft något sug efter fikabröd och då är det svårt att hitta inspiration att baka något.
Vi beslutade oss iaf för att baka falsk potatisbakelse.
Mamma gjorde det någon gång när vi var liten och när jag tänker efter så har jag nog inte ätit det sen jag gick på mellanstadiet.
Jag minns iaf att det var himla gott och riktigt lyxigt fika.
 
När vi hade bakat klart så var det självklart dags att fika lite.
Fram med kaffe och förväntningarna var höga.
Nog för att det var gott, men jag minns inte alls att de var så där sliskiga.
Det är verkligen tur att man ska ha kakao ovanpå, annars skulle jag nog inte kunna äta dem.
 
Rikard fick med halva plåten,  jag sparade fyra stycken framme då mina päron ska komma på fika någon dag och resten fick åka in i frysen som nu är proppfull.
Hur jag än skulle försöka få in något där så skulle det inte gå, jag vill ha nya vitvaror nu.
Ska nog kolla upp hur det går på den fronten.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eleni

Jaså? Jag har bara hört bra om dom och jag har använt de tillsammans med kompisar som har de tidigare och jag fullständigt älskar de. Så klart har designen en hel del med varför jag gör det också ;) Jag tror den gott och väl skulle räcka till mig då jag inte gör så väldigt avancerade grejor och oftast inga jättemängder heller. Fast vem vet... kanske det blir så när man väl skaffar sig en maskin ;D

2013-08-08 @ 21:12:49
URL: http://elenia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0