Blir galen!!



Ibland blir jag galen på min symaskin!
Idag är det andra gången som den bestämmer sig för att inte fundera.
Då har jag blåst rent vid undertråden och pressarfoten, startat om, trätt om tråden men icke.
Lampor funkar, ställa in sömmar funkar men just sydelen vill den inte.
Ibland blir jag arg över att ha en ny maskin, dom ÄR inte lika bra som en gammal.
Vill gärna ha något ännat märke, typ en gammal husqvarna då nya singermaskinerna är skit!
Känns jobbigt att säga när det var en dyr present, hade iofs inte varit bättre om den "bara" kostat 2000:-, hade varit lika jobbigt för det.

Det betyder också att mina jeans inte blev klar idag, så jag har ingen efterbild.
Jag har så dåligt tålamod med vissa saker, just nu känner jag för att kasta ut symaskinen och hoppas på att en bil, nej lastbil kör över den.
Fick den i present så har inte samvete att slå till den heller, även om jag vet att det inte hjälper.

Har googlat som en tok, men hittar ingen vettig tråd.
SÅ, på måndag ska jag ta mig ner på stan till butiken den köptes och fråga vad som kan vara fel.
"Gubben" som jobbar där är bra på symaskiner (självklarhet om man har egen butik) så hoppas han har svar på detta.
Ska tröstshoppa lite tyg i samma veva, och en eller två tidningar..

Nu ska jag gå och sura i sängen tills jag somnar.
Skitmaskin!!!



Imorgon kommer jag säkert skämmas när jag läser detta.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Inte ska du skämmas! Jag förstår din känsla helt och hållet! Det suuuger! Hoppas din symaskin går till sig..

2012-03-24 @ 21:57:28
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0