Recept

 
 
Fick frågan om jag kunde dela med mig av ett enkelt recept på muffins.
Jag tycker det här är outstanding och har ladrig misslyckats med det så hoppas det funkar lika bra för er också.
 
Vaniljmuffins ca 12 st.

3 ägg
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
 
1. Sätt ugnen på 175°c
2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och pösigt.
3. Smält smöret, häll i mjölken och blanda med äggsmeten.
4. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke och vänd försiktigt ner det i smeten med en slickepott (ju mer man grejar med smeten desto mer kompakt blir den = muffinsen blir inte luftig, saftig och hög).
5. Placera ut formar och fyll dom till 2/3 med smet.
6. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 min.

Hoppas detta recept kommer funka bra.
Vill ni ha något recept på chokladmuffins eller kanske någon frosting/fyllning?
 
 

Kommentarer
Postat av: ak

Oh! här ska testas! :D
Men jättegärna ett frosting recept.
Såg riktigt gott ut när du hade bakat, får se hur mina ser ut när det här är klart :)
Tack!

2012-07-19 @ 15:54:19
URL: http://envy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0