Impulsiv



Impulsiv är mitt mellannamn.
Jag var jäkligt snabb med att köpa hem den där oljan, utan att egentligen läsa så mycket om den, hur man går tillväga osv.
Det har jag såklart gjort i efterhand (hur vore det annars?).

Iaf verkar det vara ett helvete att tvätta ur, vilket jag egentligen redan förstod då olja är väldigt fett.
Vatten och olja går inte så bra ihop, så därför var ett tips att man skulle gnugga in schampo på torrt hår, sedan blöta och tvätta som vanligt.
Innan man ens får hoppa in i duschen så ska oljan sitta i ca 30-40 min, så jag vet inte alls hur jag ska få ihop det.
Får nog använda oljan på mina lediga dagar helt enkelt.

Även appliceringen av den var lite krångligt enligt många, då den inte riktigt ville sprida sig i botten utan stannade gärna på samma ställe.
Ja ja, imorgon bitti kör jag iaf på med första appliceringen och sedan får vi se om jag står ut mer än en månad.
Efter detta ska jag nog gå till en frisör och köpa en riktig hårproduktsolja och inte laxeringsmedel.

När jag ändå är igång och skriver om detta så kan jag tillägga att det var mer nöjda och mindre nöjda.
Jag tror att det har lite att göra med utgångspunkten för person till person.
Väldigt många tyckte att deras hår blev glansigare och finare, samt starkare/friskare/tjockare.
Alltså inte så mycket längre.
Majoriteten av alla som skrev in upplevde att det börjat växa ut mer hår, även det tycker jag inte låter alltför konstigt med tanke på att hårbotten mår bra av kontinuerlig massage i hårbotten då det ökar blodcirkulationen.
Men ärligt talat så låter det bra i mina öron, nog för att jag vill ha långt hår men jag vill mer ha ett hår som ser friskt ut och kanske blir starkare.

Sådär, nu har jag gjort kvällens novell.
Imorgon ser jag fram emot ännu en dag hemma med marängen och kanske att vi vågar oss ner på stan även om en farlig psykpatient har rymt i Sundsvall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0