Efterlyser: Julkänslan.

 
 
Idag gör jag ett tapper försök att få lite julkänslor i kroppen.
Minns ni när man var liten vilken känsla man hade i kroppen och vad man längtade så fort det blev december? (om inte innan).
Sen på själva julaftonsmorgon skyndade man till "strumpan" (björn för min del) för att slita upp paketen som tomtenissarna hade lämnat, resten av dagen spenderade man med att tjata "kommer inte tomten snart"?
Antar att känslan försvinner ju äldre man blir, för desto mer stress blir det att få till pynt, pyssel, klappar, mat, gran osv.
 
Grävde fram en julskiva jag köpte förra året och har den igång medans jag gör nytta hemma.
När låten nedan började så blev Elliott tokig, DANSA skrek han åt mig och helt plötsligt står vi och hoppar, snurrar och gungar upp och ner.
Det hade varit så roligt att få det på film, marängen blev helt bananas.
 
Har ni fått någon julkänsla i kroppen?
Jag håller mina tummar och tår att den kommer under dagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0