Året som gått.


Nu tänkte jag bjuda på en lista.

1. Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut? Jag födde barn.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inte några, brukar aldrig ha löften utan bara saker jag ska bli bättre på.

3. Blev någon av dina vänner förälder i år? Ja, Malin S, Soufa, Eleni och Cicci. Känns som det var någon mer.

4. Dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov.

5. Vilka länder besökte du? Jag har bara varit hemma i år.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha 2011? Jag vill ha hus, men det blir nog inte i år.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 24 februari, dagen Elliott föddes.

8. Vad var din största framgång 2010?
Oj, vet inte om jag kan sätta fingret på något speciellt.

9. Största misstaget? Att jag lagt ner för mycket tid på ovärda saker och människor.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag har varit förkyld x antal gånger, men inte mer än så.

11. Bästa köpet? Förmodligen våran bil, sen finns det en massa småsaker.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Elliott har vi nog lagt mest pengar på, även mat.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mycket har gjort mig glad, men den lyckligaste stunden var när Elliott föddes.

14. Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2010? Elliott Smith - needle in the hay, Familjen - det var jag, Thåström - kort biografi med litet testamente och sen kommer jag inte på mer på rak arm.

15. Vem, vad eller vilka får årets "usch" av dig? -

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag är rätt nöjd över mitt år.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Tänkt för mycket och lagt ner tid på onödiga saker.

18. Hur tillbringade du julen? Hemma hos mamma och pappa. Dennis, Elliott och släkten på mammas sida kom.

19. Blev du kär i år? Ja, hittade en helt ny kärlek i Elliott. Sen varit kär i Dennis i 4 år. 

20. Hur många förhållanden? Bara Dennis, så inget nytt.

21. Favoritprogram på tv/datorn?
Mauro och Pluras kök, Så mycket bättre, Vad blir det för mat, Cougar town, Gray's. Listan kan bli lång men det är favoriterna.

22. Bästa boken/böckerna du läste i år?
Har bara läst barnsagor, snickarböcker och en med myter & mysterier.

23. Största musikaliska upptäckten? Mumford and son's & The temper trap. Sen har jag hittat tillbaka till en massa artister jag lyssnade på förr.

24. Något du önskade dig och fick?
Massor av saker. Bebis, byrå, kapselmaskin och en massa inredning.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Det ska väl vara ett hus!

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag var här hemma, bjöd in mina närmaste på fika & tog det lugnt.

27. Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? Egentligen fick jag det jag ville, men ett hus hade varit guld.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Bekväma kläder.

29. Vad fick dig att må bra? Min familj, mamma och umgås med riktiga vänner.

30. Vem saknade du? Är inte säker på om jag saknade någon speciell.

31. De bästa nya människorna du träffade? Lärde känna min granne Sandra vars dotter är två år äldre än Elliott. Vi har haft mycket kul ihop.

32. Årets roligaste? Allt roligt Elliott har bjudut på, är vad jag kan komma på nu.


33. Årets händelse? Barn.

34. Årets största kärlek? Dennis och Elliott.

35. Årets besvikelse?
-

36. Årets citat? Om du vill komma någonstans, gå någonstans.

37. Årets snällaste? Min mamma, hon har varit till stor hjälp i år.

38. En plats eller en händelse som du önskade att du befunnit dig på i år? Det hade inte varit helt fel att åkt utomlands, men som jag skrivit tidigare så är jag nöjd med detta året.

39.  Utan att göra detta till nyårslöften, hur tror du att nästa år blir? Fylld med en massa roliga saker. Elliott utveckas mer, hoppas på ett nytt boende och att jag får ett till eller ett nytt jobb. Sen vill jag att året ska gå fort.

 

 


Kommentarer
Postat av: Eleni

Ja, absolut. Jag kommer ju bara vara hemma på dagarna nu och Patrik har ju börjat jobba. Jag håller mig väl mest hemma nu den här veckan så jag kommer in det här lite själv. Men nästa veckan kan vi jätte gärna ses någon dag :)

2011-01-03 @ 19:48:02
URL: http://elenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0