31 maj



Igår skulle egentligen vi åkt hem från mina föräldrar men jag var helt slut på kvällen så jag och Elliott stannade kvar så åkte Dennis hem för att sova och sen jobba.
Jag fick pappa att sova i mitt tonårsrum så fick jag och Mamma sova i deras + Elliott i sin säng med oss.
Vi hade super mysigt, låg och pratade sen slockade vi på en sekund.

07:15 när vi vaknade tog jag över Elliott i sängen för mat, sen sa mamma åt mig att somna om så gick hon upp med honom.
Kvart i nio vaknade jag och gick upp till dom igen.
Drog fram trolldegen och gjorde hand och fotavtryck på Elliott.
Blandade ordning gips och hällde över, ska snart ta bort degen och se om det blev bra :)

När alla hade ätit lunch gick vi ner till Bommen för att fika bakelse och kaffe som var suuuupergott.
Sen in på tre små busfrön och spanade in lit kläder för att sedan vandra hem igen.

Dennis kom vid halv fem och då blev det pastasallad ute på balkongen.
Sen en kopp kaffe och lite kortspel, sedan packade vi ihop oss och åkte hem så Elliott skulle hinna med sin sista matning i tid för att sedan nattas.

Jag har precis packat upp allt vi hade med oss och ska snart krypa ner i sängen för jag är dödens.

Har en liten fråga till er mammor som slutat amma eller håller på att sluta.
Blev ni ledsen ofta, som i början när mjölken rinner till så man grinar åt allt?
Jag har blivit jätte känslig helt plötsligt, jag har jätte nära till gråt hela tiden, vet inte hur många gånger jag har grinat nu i helgen åt inget alls.
Funderade på om det har att göra med att jag bara ammar två ggr/dagen nu för tiden så det är någon sorts hormonfest i kroppen.
För jag är så otroligt lycklig, hela mitt liv är toppen så det är inget där som tynger mig.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag märkte inte av något när jag slutade amma. Visserligen så märkte jag inget när mjölken rann till heller. Och hade inga humörsvängningar när jag var gravid heller. Men det låter ju troligt att det skulle kunna ha ett samband.

2010-05-31 @ 22:42:13
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: Paulina

har hört att man kan bli jätte känslig som i början.

2010-06-01 @ 11:02:59
URL: http://paulinaklosinska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0