15 maj


Vilken härlig men utmattande dag.
Ända sen åtta imorse har det varit full fart.
En sista städning, bakning, promenad, diskande, fixa det sista med tårtan, haft besök av lite släktingar, städning när alla åkt hem.
Puh!

Äntligen har vi fått i oss mat, nattat Elliott och kan andas ut framför tvn.
Men jag känner mig rätt så irriterad.
Jag kan köpa att man har fest, inga problem.
Men när man springer med fötter som betong i trapphus och skriker, jublar och bråkar, då brinner jag av, spelar ingen roll om klockan bara är tio.
Det hörs så väl in i lägenheterna också, så när jag går omkring och vaggar Elliott så har han vaknat till två ggr när dom jublar och har sig.
Sen är jag typisk svensk och har inte mage att gå ut och fråga om dom kan dämpa sig lite.
Men jag ska nog vara modig nog att göra det ikväll om det fortsätter.
Tror jag blir extra irriterad för jag har sovit så dåligt dom senaste nätterna pga att Elliott varit sjuk och inte kan sova så bra med en näsa full av snor.
Är det bara jag som reagerar så här, eller börjar jag bli gammal och tråkig?



För att återgå lite till dagen.
Jag är sjukt nöjd med det jag fick.
-En fotbehandling som verkligen behövs + att min bror ska vara barnvakt under tiden jag är där.
-En stavmixer som hackar, fixar smoothies och blir perfekt när det är dags för E att äta mat.
-Pengar.
-En snygg randig t-shirt i storlek för stor så den blir perfekt i sommarvärmen med leggings under.

Ska nog sätta min och njuta av ett glas iskall ramlösa och mysa med Dennis.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är också sådär. Min granne har fest i princip varje helg och spelar hög musik, har högljutt sex och röker så det luktar in till oss. Jag håller på att bli vansinnig. Men precis som du så vågar jag inte säga något.

2010-05-16 @ 10:27:35
URL: http://jordi.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0