14 maj


Nu har Elliott blivit förkyld, stackarn.
Han hade så svårt att sova inatt för allt snor i näsan.
Sen tog våra hylsor slut till nässugen så det första vi gjorde imorse var att åka till apoteket när dom öppnade och laddade upp med sex kartonger, haha.
Två är redan slut så vi kanske får fylla på imorgon igen om det inte ger med sig.
Som tur var har han ingen feber och det får gärna förbli så.

Så fort jag skrivit klart detta inlägg ska jag baka en tårtbotten, fixa lemon curd och vänta på att mamma kommer med hallon så kan jag fylla tårtan idag och fixa resten imorgon.
Sen blir det till att baka kolasnittar :)

Dammsugningen är avklarad och snart färdigmoppat, sen återstår bara små plock och plocka in tvätten i garderoberna.
När allt är fixat ska jag nog sätta på lite kaffe och ta en nybakad kaka eller en bit sockerkaka.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Malla

Fick lära mig i veckan att bröstmjölk kan användas som näsdroppar, tydligen väldigt effektivt när barnen är snoriga och små :) Ett tips (som du kanske visste men ändå...:)

2010-05-14 @ 16:26:08
URL: http://mallaballa.blogg.se/
Postat av: Malin S

Jag ser verkligen fram emot den där tårtbiten nu ;D

Stackars liten, hoppas att han blir bättre snart!

2010-05-17 @ 13:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0